Mijn eerste week in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Heide - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Heide - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in London

Door: Danielle van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Danielle

14 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Beste lezers,

Vandaag is het zaterdag, dat betekent dat mijn eerste week er bijna op zit! De tijd gaat heel snel, het voelt net alsof ik gisteren net in London ben aangekomen.

Maandag:

Maandag was mijn eerste dag op stage. Het was best lastig om de weg te vinden, omdat alle huizen en straten op elkaar lijken. Bewoners van de buurt noemen het ook wel 'The Maze'. Gelukkig hebben de eigenaren van de B&B, waar ik verblijf, honden die uitgelaten moeten worden. Maria en Richard zijn hele aardige mensen die ons met alles willen helpen. Maria stelde maandag voor om met mij mee te lopen, zo kon zij gelijk haar honden uitlaten. Een goed idee. Toen we maandagochtend op weg waren vertrokken we mooi op tijd en waren we nog wat aan het kletsen. Op een gegeven moment wist Maria niet precies meer waar we langs moesten, omdat alles zo op elkaar lijkt. We hebben mensen op straat gevraagd en omdat de tijd wel gewoon doorging, moesten we uiteindelijk zelfs rennen. De honden renden alle kanten op, wij liepen heel snel heuvel op en af. Hahah ik heb me echt doodgelachen. Helemaal bezweet en moe stond ik dan 1 minuut voor negen op de stoep van Andrew Holt. Maria vertelde me dat het niet netjes is om te vroeg te komen? Zelfs niet 10 of 5 minuten en natuurlijk ook niet te laat. Mmm, best streng met de tijden dus. Ik was best zenuwachtig, maar ik heb het gehaald en ik was mooi op tijd.

De fotograaf is heel aardig. Hij werkt vanuit huis en hij wordt regelmatig gebeld voor opdrachten. De eerste dag was het voornamelijk kennis maken en foto's bekijken en archiveren. Ik heb de metadata van zijn foto's aangepast en alle foto's in aparte files gesleept.

Dinsdag:

Dinsdag, de tweede dag van mijn stage. Ik heb de weg deze keer alleen gevonden. Ik ben door Alexandra Park gelopen, wat een mooi uitzicht heb je hier op de stad. Ik liep over een oude spoorlijn heel vet. Je kunt de restanten nog zien, maar nu lopen veel mensen daar met hun hond. Ook worden hier veel hardloopwedstrijden georganiseerd. Op mijn stage-adres heb ik mijn werk van maandag afgemaakt en samen met hem naar foto's gekeken.

Woensdag:

De weg vinden is nog lastig, maar het is mij toch weer gelukt. Ik ben dit keer door Muswell Hill Broadway gegaan, het kleine centrum van Muswell Hill. Lunch gehaald en toen op weg naar stage. Tijdens mijn stage dag heb ik de hond van mijn stagebegeleider uitgelaten in het park dichtbij, heb ik metadata ingevoerd van zijn aerial foto's. In de eerste paar dagen heb ik al heel wat shortcuts geleerd en heb ik prachtige foto's van London mogen bewerken.

Donderdag:

Donderdag was een relatief rustige dag, ik mocht vandaag weer verder met de foto's. Omdat mijn stagebegeleider weg moest mocht ik wat eerder weg. Ik ben 's middags even de stad in gegaan en toen ik terug kwam vroeg Maria of ik even op de thee kwam. Toen ik beneden kwam had ze thee klaarstaan en een Mince Pie, een klein gebakje dat ze met kerst altijd eet. Heel lief en we hebben heel lang zitten kletsen.

Vrijdag:

De laatste dag voor het weekend

Nog wat werk afgemaakt. Daarna tafeltennis gespeeld met mijn stagebegeleider en zijn zoon. Veel gepraat en de hond uitgelaten in Alexandra Park. Daarna nog een kijkje genomen bij Alexandra Palace.

Vandaag ga ik naar een fotobeurs in het Hilton Hotel en gaan Sarah en ik nog even winkelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Welkom op mijn profiel. Hier vind je al mijn reisverslagen en foto's.

Actief sinds 05 Jan. 2017
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7168

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 11 Maart 2017

Stage in London

Landen bezocht: