Week 2: Drones, Guildford Cathedral en winkelen. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Heide - WaarBenJij.nu Week 2: Drones, Guildford Cathedral en winkelen. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Heide - WaarBenJij.nu

Week 2: Drones, Guildford Cathedral en winkelen.

Door: Danielle van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Danielle

21 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Beste lezers,

Ik heb dit verhaal zonet ook geschreven, maar het internet liep vast. Ik was net het verhaal aan het publiceren toen het opeens allemaal weg was. Maar ik heb alles weer overnieuw getypt, dus daar gaat hij weer:

Week twee is bijna voorbij, dat betekent een kleine update. Deze week stond in het teken van foto's maken met de Drone, winkelen en een uitstapje naar Guildford en Flitwick.

Maandag 16 januari

Maandag was een relatief rustige dag. Ik liep maandagochtend naar mijn stage-adres toe, maar kwam een vos tegen. Helaas was hij dood, maar ik kan nu wel zeggen dat ik een heb gezien. Eenmaal aangekomen op stage, heb ik een paar opdrachten achter de computer gedaan. Een paar foto's zitten bewerken en Andrew en ik hebben veel zitten praten. Hij liet mij allemaal Drone video's zien en vertelde mij dat zijn Drone gesneuveld was bij zijn laatste opdracht. Blijkbaar zat hij tussen twee hoge gebouwen en kon hij hem niet meer onder controle houden en craste hij tegen een gebouw aan. Ja, sorry hoor. De manier waarop hij het vertelde maakte me stiekem een beetje aan het lachen. Hij had een paar maanden geleden een nieuwe gekocht, maar deze nog niet uitgeprobeerd. "Misschien gaan we dat later deze week doen", zei hij tegen mij. Natuurlijk zeg ik daar geen nee tegen!

Dinsdag 17 januari

Dinsdag heb ik strobist geoefend (met meerdere flitsers een foto maken). Mijn stagebegeleider doet naast zijn aerial photography, ook aan interior photography. Dus, heeft hij mij geholpen met foto’s maken en ik heb zelf ook geoefend. Ik kon gelukkig zijn camera en flitsers lenen, dus dat scheelde een hoop. Daarna heb ik achter de computer zijn foto’s van London bewerkt.

Dinsdagnacht hoorde ik vossen in de achtertuin, ik kon ze helaas niet zien maar wel horen! De eigenaren van de B&B hebben eerder deze maand ook jonge vossenpups gezien. Misschien zie ik deze ook nog in mijn stagetijd hier! Want ze zijn blijkbaar heel 'common' hier.

Woensdag 18 januari

Een drukke dag woensdag. Ik ben met mijn stagebegeleider naar Guildford Cathedral geweest. Hij had hier een aantal maanden een camera hangen om een time-lapse video te maken. Woensdag ging hij de camera ophalen en ik mocht mee. Toen we de kathedraal in wilden gaan werden we geweigerd omdat we geen beschermende kleding aanhadden. Andrew had nog wel één helm een één beschermend pak, maar helaas niet een tweede setje voor mij. Ik vond het niet erg want dat was voor mij weer de uitgelegen kans om een kijkje te nemen rond de kathedraal en Guildford. Mijn stagebegeleider was binnen bezig en ik ben dus met zijn hond, Toby, om de kathedraal gelopen op zoek naar een veldje. Ik zag alleen maar borden met 'Sacred Ground' en 'No Dogs Allowed', dus het was even zoeken. Even verderop was een heuvel hier heb ik de bal een paar keer gegooid, zodat het hondje kon rennen. Ik wilde de hond daarna in de auto stallen, want Andrew had mij zijn autosleutels gegeven, maar ik kreeg natuurlijk de achterklep niet open. Dus als een sneu-figuur zat ik een kwartier aan de klep te trekken, te duwen en ik heb de sleutels geprobeerd, maar het lukte maar niet. (Het voelde net alsof ik aan het inbreken was) even later kwam Andrew er toevallig aan. Gelukkig maar, anders stond ik daar nog wel even. Hij heeft de deur toen opengemaakt en Toby in de auto gezet. (Vast de laatste keer dat ik de autosleutels krijg). Ik ben daarna de andere kant van de kathedraal ingegaan en heb foto’s gemaakt en wat over de geschiedenis zitten lezen. Na een paar uur zijn wij toen naar Flitwick gegaan, ja Flitwick als in de naam van een Harry Potter karakter. Flitwick is een klein dorpje in Bedfordshire. Hier had hij een zakelijke meeting dus heb ik hier ook even rondgeneusd in het dorpje en wat foto’s gemaakt.

's Avonds hebben wij nog Loempia's, 'Spring Rolls', gemaakt. Heel lekker en heel gezellig. Een vriend van Maria en Richard die kwam woensdag om dat met ons te maken en hij is ook een fotograaf, dus hij bekeek onze portfolios.

Donderdag 19 januari

Donderdag heb ik samen met Andrew de nieuwe Drone uitgeprobeerd, Dit was lastig want: ik weet niet veel van Drones, de handleiding was heel technisch en natuurlijk in het Engels. Daarbij wist Andrew zelf ook niet helemaal hoe het werkte. We gingen naar een veldje dichtbij zijn huis en hebben daar zitten oefenen. Hij bestuurt het toestel en ik doe de camera. Daar ben ik blij mee, want je moet een license hebben om te vliegen. Ik had de camera nog niet helemaal onder controle, hij ging alle kanten op.

Donderdagavond hebben Sarah en ik nog met een aantal Nederlandse meiden zitten koken. Daarna hebben we nog wat gedronken en gepraat. We waren uiteindelijk rond 1:00 uur ’s nachts thuis. We wilden natuurlijk niemand wakker maken en probeerden het huis binnen te sneaken, maar ze hebben drie grote Golden Retrievers, dus dat was onmogelijk. Alle drie honden begonnen gelijk te blaffen toen de sleutel richting het slot ging. Gelukkig werd niemand wakker, (of lieten in ieder geval niet merken dat ze wakker waren) en zijn wij direct naar boven gegaan en ons bed ingedoken.

Vrijdag 20 januari

De laatste dag van de stageweek. Vrijdag waren we de hele dag bezig met de Drone. ’s ochtends nog even de manual doorgelezen en ’s middags hebben wij met de Drone gevlogen op het veldje. Nu snapte ik het gelukkig. Je moet het even doorhebben, maar zodra je het doorhebt is het heel leuk. Andrew bestuurde de Drone en ik gaf aan waar hij heen moest vliegen, zodat ik de foto’s kon maken. Het was een oefenvlucht en niet een echte opdracht, maar we gaan waarschijnlijk volgende week voor het echie.

Zaterdag 21 januari

Vandaag hebben Sarah en ik gewinkeld in Covent Garden. Daar hebben we hele lekkere cupcakes gekocht en even geluncht. ’s Middags gingen we naar Oxford Street. Na Oxford Street gingen we naar Hyde Park. Hier hebben we foto’s gemaakt en even op een bankje gezeten. We keken naar de zonsondergang onder het genot van onze cupcakes. Een mooie afsluiter van een geweldige week. Nu heb ik de hele avond besteed aan de blog en ben ik best moe.

Morgen gaan Sarah en ik nog even een paar boodschappen doen en misschien naar een museum ofzo. En dan begint de week weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Welkom op mijn profiel. Hier vind je al mijn reisverslagen en foto's.

Actief sinds 05 Jan. 2017
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 7167

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 11 Maart 2017

Stage in London

Landen bezocht: