Week 3: Burns Night, Canary Wharf and Chinese NY - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Heide - WaarBenJij.nu Week 3: Burns Night, Canary Wharf and Chinese NY - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Heide - WaarBenJij.nu

Week 3: Burns Night, Canary Wharf and Chinese NY

Door: Danielle van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Beste lezers,

Deze week was weer lekker druk, ik kom bijna niet aan het schrijven toe! Ik ben deze week met Sarah naar een lightshow in Canary Wharf geweest, daar heb ik 3D foto’s gemaakt. Vandaag ben ik naar het centrum geweest en naar China Town gegaan om daar het Chinese New Year te vieren, het jaar van de Rooster. Ook heb ik ‘Haggis’ gehad. Kortom genoeg meegemaakt deze week:

Maandag 23 januari

Maandag was even weer opstarten. Ik heb veel met mijn stagebegeleider zitten praten over fotografie en over London. Welke plekken ik nog moet bezoeken en wat echt de moeite waard is. Daarnaast heb ik maandag vooral achter de computer foto’s zitten bewerken. Mijn stagebegeleider heeft nog honderden onbewerkte foto’s die bewerkt, verwerkt en geüpload moeten worden. Rara, wat mijn taak is. Hahah, ja het klinkt niet heel spannend, maar ik vind het best leuk. Als er betaalde opdrachten zijn, dan is dat prioriteit, maar zolang die er niet zijn is dit mijn taak.

Dinsdag 24 januari

Vandaag heb ik ook weer foto’s zitten bewerken. Omdat het weer zo slecht is deze week gaat het Drone vliegen helaas niet door. Dit stellen we uit naar volgende week, hopelijk is het weer dan een stuk beter. Als lunch eet mijn stagebegeleider altijd marmelade. Ik nam vandaag wat op mijn brood, maar het was echt heel erg zoutig. Weer wat anders dan pindakaas, maar ik moet wel even aan de smaak wennen. Omdat mijn stagebegeleider stagiairs krijgt van over de hele wereld probeer ik hem zo af en toe Nederlandse en Friese woorden en zinnen aan te leren. Dinsdag was het goedemorgen! Vanaf nu zegt hij elke ochtend goedemorgen. Hahah, het klinkt net Duits, maar hij doet het niet slecht. Dinsdagavond werden we door Maria uitgenodigd om mee te kijken met een film. Leuk, welke? The little Prince? Oké. Blijkbaar een klassieker. De film begon en het eerste wat we hoorden was gezang. Sarah en ik keken elkaar aan en ik kon mijn lach bijna niet in houden. We zijn beide namelijk niet zo gecharmeerd van muziekfilms. Ook het enige wat hier in de bioscoop draait is Lalaland een nieuwe muziekfilm. Alles heeft hier te maken met musicals, muziek, theater en zang.

Woensdag 25 januari

Goudemoargern! Haha goedemorgen. Zijn Nederlands gaat al wat vooruit. Het was woensdag Burns Night. Blijkbaar is dit een hele happening in het Verenigd Koningrijk, vooral in Schotland is het belangrijk. Op Burns Night wordt de verjaardag van Robert Burns gevierd. Hij was een Schotse dichter. Bij de B&B werd hier woensdagavond uiteraard aandacht aan gegeven. Het diner werd ingeluid door Richard. Hij begon met de adress to the Haggis. Mmm. Oké?

Address To a Haggis

Fair fa' your honest, sonsie face, (sonsie = cheeky)
Great chieftain o' the puddin-race! (aboon = above)
Aboon them a' ye tak your place,
Painch, tripe, or thairm:
Weel are ye wordy o' a grace
As lang's my arm.
The groaning trencher there ye fill,
Your hurdies like a distant hill, (hurdies = hips)
Your pin wad help to mend a mill
In time o' need,
While thro' your pores the dews distil
Like amber bead.
His knife see rustic Labour dicht, (dicht = wipe)
An' cut you up wi' ready slicht, (slicht = skill)
Trenching your gushing entrails bricht,
Like ony ditch;
And then, O what a glorious sicht,

Ja, daar snapte ik niet zoveel van… En dan gaat het gedicht ook nog wel even een paar minuten door. Ondertussen werd de Haggis op tafel gezet. Haggis? Mmm. Het klinkt niet heel erg lekker, maar goed ik ga alles proberen nu ik hier ben. Richard probeerde ons wijs te maken dat ‘Haggis’ een klein dier is dat op de Schotse Hooglanden woont en twee korte en twee lange poten heeft zodat hij makkelijk rond kan lopen. (blijkbaar is het traditie om alle toeristen op de hak te nemen) Tijdens het gedicht steekt Richard bruut een mes in de Haggis. Als een soort darm vloeit alles uit de Haggis. Mmm.. opeens heb ik niet zoveel zin meer in eten haha. Blijkbaar was Haggis dus gemaakt van schapen hart, long en lever. Vermalen en in een worst gestopt. Op tafel stonden ook Turnip en patatoes, oftewel koolraap en aardappelpuree. Ik heb wel een beetje Haggis geprobeerd, het smaakte wel lekker, maar op dat moment wist ik niet precies wat het was. Daarom heb ik maar niet te veel opgeschept, gelukkig stond de koolraap naast mij. Heb ik daar wat meer van gehad.

Donderdag 26 januari

Goedumorgun, ja bijna... Nog even blijven oefenen. Ik begon donderdagochtend met een potje tafeltennis tegen mijn stagebegeleider. Hij speelt elke keer een gemene effectbal. Dus tot nu toe heb ik elke keer verloren. Een kopje thee en we gaan weer aan de slag. Door het slechte weer zit ik nog steeds foto’s te bewerken, maar het is wel belangrijk. Want hoe meer foto’s op Getty staan, hoe meer hij kan verkopen.

Vrijdag 27 januari

Regen, mist en kou. Vrijdag heb ik een serieuze tafeltennismatch gehouden met mijn stagebegeleider en ’s middags nog tegen zijn zoon. Daarna heb ik foto’s bewerkt. Om 15:00 uur ben ik weggegaan en heb ik een 3D-camera meegekregen. Ik was vrijdagmiddag op weg naar Canary Wharf, om daar foto’s te maken van de lichtshow. Heel gaaf, ik had Sarah meegevraagd en we zouden elkaar daar om 17:30 uur zien. Ja, wij hadden geen idee hoe groot Canary Wharf was. Toen ik aankwam om 17:30 uur keek ik mijn ogen uit. Ik had werkelijk niet verwacht dat het zo groot was. Ik stond nog maar op het station! Ik had gebeld met Sarah maar we konden elkaar maar niet vinden. “Ik sta aan de oost-kant van het station.” “ Aan de oost-kant? Ik sta noord.” We hebben er in totaal bijna anderhalf uur gedaan om elkaar te vinden. Daarna zijn we gaan eten in een Mexiaans restaurantje. Het zag er leuk uit van buiten, maar het eten was heel slecht. Ik had een burrito, of iets dat daarop moest lijken. Koude rijst, met koude bonen en een lauwe tortilla. Mm.. lekker. Geen groenten, geen sausje geen niks. Ohja en lekker chagrijnig, een lach kon er niet meer vanaf. Heel Canary Wharf was gedecoreerd met mooie lampjes en kleuren. Sarah en ik heb veel foto’s gemaakt en hebben er echt van genoten. Maandag kom ik erachter of de 3D-foto’s zijn gelukt.

Zaterdag 28 januari

Zaterdagochtend even rustig opstarten. Uitslapen, English Breakfast en douchen. Daarna even Muswell Hill Broadway in geweest om wat dingetjes te halen. We hebben tussen de middag lekker gegeten bij een kleine lunchroom. Ze hebben hier heel veel leuke eettentjes! Zaterdag gingen we voor een lekkere crêpe met vers fruit en honing. Heel lekker. Zaterdagavond hadden we een feestje. We werden uitgenodigd door een vriend van Richard en Maria. Ach, waarom ook niet? We kennen hem niet zo goed en zijn vrienden al helemaal niet. Dus Sarah en ik gingen naar Ealing toe. Geen idee wat we konden verwachten. Of we nu een stel bejaarden zouden treffen? Of juist hele jonge mensen? Of ze überhaupt uit London komen? Toen we aankwamen in Ealing stond Franco ons al op te wachten. We werden voorgesteld aan zijn vrienden. Ik ben de namen al weer kwijt. Een vriendengroep bestaande uit allemaal verschillende nationaliteiten. Deze mensen waren al aardig op leeftijd en hadden dus hele verhalen over allemaal verre reizen die ze hadden gemaakt. Ik vond het heel leuk om met deze mensen te praten en om naar hun verhalen te luisteren. Uiteindelijk waren Sarah en ik om twee uur ’s nachts thuis. En raad eens de honden hebben niet geblaft?

Zondag 29 januari

Vandaag is het Chinees nieuw jaar. Duizenden mensen gingen naar Trafalgar Square om daar het nieuwe jaar te vieren. Het was druk! Heel druk! De underground was helemaal vol. Sarah en ik moesten ons door de menigte wurmen om iets te kunnen zien. Ik heb heel veel haar en hoofden gezien, maar het was moeilijk om iets van de shows mee te krijgen. In London waren drie plekken waar je kon kijken. Sarah en ik hebben een aantal foto’s genomen en naar de draak gekeken, maar daarna waren we de drukte ook wel zat. (http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-38788078) We zijn nog even de stad in geweest en hebben het National Gallery bezocht. Nu zijn we heel moe en morgen begint de week weer van vooraf aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Welkom op mijn profiel. Hier vind je al mijn reisverslagen en foto's.

Actief sinds 05 Jan. 2017
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 7170

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 11 Maart 2017

Stage in London

Landen bezocht: