Week 6: helikopter chaos en Portobello Market - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Heide - WaarBenJij.nu Week 6: helikopter chaos en Portobello Market - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Heide - WaarBenJij.nu

Week 6: helikopter chaos en Portobello Market

Door: Danielle van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 Februari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het internet viel gisteravond uit en sinds vanochtend hebben we weer normaal internet. Dus ik ben niet in staat geweest om deze blog gisteren te publiceren, daarom publiceer ik het nu. Deze week was heel leuk, hectisch en verassend. Ik heb gevlogen en foto's gemaakt van London. Sarah en ik hebben Uber voor het eerst uitgeprobeerd hilarisch het gaat ook nooit goed in één keer:

maandag 13 februari 17

Maandag was een hele speciale en hectische dag. Sarah en ik zijn maandag naar Staple Ford Aerodome geweest omdat mijn stagebegeleider een aerial opdracht had gekregen. Maar hij had een andere afspraak dus ik moest het voor hem doen. Haha, dat was wel even slikken, want ik heb nog nooit aerial foto’s gemaakt. Laat staan in een helikopter gezeten! Dus ik vroeg Sarah mee voor support. Gelukkig kon ze mee en zijn wij dus maandagochtend met onze allereerste ubercab naar het vliegveld gereden. De auto rook heel erg naar vanille, wel lekker maar ik zou hier niet te lang in kunnen zitten. Na een half uurtje waren Sarah en ik ter plekke. Met het openbaar vervoer had deze rit ons twee en een half uur gekost! Sarah en ik hebben op het vliegveld een half uurtje moeten lopen om bij de helikopter afdeling te komen. Een kleine hangar verstopt tussen de bomen. Daar moeten we zijn! Twee piloten verwelkomen ons. De vriendelijke mensen leggen ons alles uit en we worden ‘gebriefd’ we nemen de targets met ze door en ze leggen ons uit waar alles is. Ik heb werkelijk geen idee waar alles zit. Andrew heeft via Google Earth alles uitgelegd, maar ik ben niet bekend in London dus alle gebouwen lijken op elkaar! Maar we gaan dit doen. Ze lieten mij in de helikopter zitten om het even uit te proberen. Ik werd vastgemaakt met een 'harnas', een soort riem. Ik kon lekker uit de deur hangen als ik wilde, maar zat wel goed vast. Dus Sarah en ik gingen voor een test ride van vijf minuten omdat ik zeker moest weten dat het zicht wel goed genoeg was en dat we dit daadwerkelijk konden. Het uitzicht was echt prachtig, maar helaas was het niet clear enough. Want in de verte kon je de gebouwen niet goed genoeg zien. De visibility was moderate. Dus ik heb besloten om toch maar niet door te gaan met de vlucht, want de visibility zou toch niet beter worden. Dus ik heb met Andrew gebeld en heb hem vertelt dat ik de vlucht niet ga doen. Sarah probeerde ondertussen een ubercab te regelen voor onze terugweg, maar hij zou bij een andere straat in de buurt arriveren. Dus Sarah en ik zijn aan de kant van een drukke road gaan lopen om bij die andere straat te komen. Eenmaal daar was de cab blijkbaar al weggereden. Dus Sarah en ik stonden daar in de middle of nowhere. Na een paar minuten hebben Sarah en ik besloten om internet op te zoeken en dan nog een cab te regelen, maar dat lukte niet. Uiteindelijk kwamen bij een paintball en lasergame hutje. Daar was iemand die ons wel naar een underground wilde brengen. Dus vanuit de underground zijn wij teruggegaan naar Bounds Green en de B&B. Die avond was het moeilijk in slaap komen voor Sarah en mij. We zaten nog te denken waarom een helikopter maar 1 piloot heeft? Wat als er iets gebeurd met die ene piloot?

Dinsdag 14 februari 17

Dinsdag was een relaxte dag. Na stage ben ik het centrum in geweest en heb ik inkopen gedaan bij de HEMA! Ja, de HEMA heeft ook vestigingen in London. Op Victoria Station kon ik bij de HEMA stroopwafels, dropjes en een takki beertje halen. Heb ikdat ook maar weer gedaan, heel grappig om een HEMA binnen te wandelen in London.

Woensdag 15 februari 2017

Woensdag heb ik heerlijk in het park gelopen met Maria en Richard. Maria en ik besloten om wat langer te blijven en hebben in het park geluncht. Het zonnetje kwam langzamerhand ook tevoorschijn. We hebben de hele middag zitten lopen, toen het opeens begon te regenen. Maria had tegen Richard gezegd dat we wel weer met de bus terug zouden komen. Alleen Maria gaat nooit met het openbaar vervoer, dus het was uitzoeken welke bus we moesten hebben. Na meer dan een uur reizen kwamen we weer heelhuids thuis.

Donderdag 16 februari 2017

Helikoptertijd! Donderdag heb ik mijn eerste aerial foto’s van London gemaakt. Heel gaaf! Rond het middaguur reden Andrew en ik naar Stapleford Airfield. Ongeveer een half uurtje rijden vanaf Muswell Hill. Helemaal enthousiast zat ik bij hem in de auto. Maandag was hier ik ook al geweest met Sarah, maar dat was voor een hele korte vlucht. In de auto vroeg ik Andrew waarom een helikopter maar 1 piloot heeft en een vliegtuig twee. Als er iets gebeurd dan? Andrews antwoord: “A second pilot is to expensive. If something should happen to our pilot, we’ll die.” Uhm, oké haha. Dat klinkt geruststellend. “So let’s hope nothing happens to our pilot. Do you still wanna fly? “, vroeg Andrew mij. Haha ja, zeker wel! We komen aan op het vliegveldje. Nu ben ik klaar voor het echte werk, althans dat denk ik. Want iedereen ging mij mentaal preppen voor de vlucht. Het eerste wat de piloot tegen mij zei was: “hier zijn de kotszakjes, dit is de nooduitgang en mocht je je niet lekker voelen dan moet je dat aangeven.” Uhm, oké. Ook Andrew checkte nog even of alles goed met mij ging. Ja, hoor alles gaat goed laten we maar snel beginnen! We deden de headphones op. Victor, Charlie charlie etc. laten we gaan. Ik heb enorm genoten van de vlucht. Ik heb een paar mooie foto’s kunnen maken, helaas wel door het raam, maar daar zie je niks van. Eigenlijk was ik de hele vlucht stil. Gewoon stil, omdat ik aan het genieten was en onder de indruk was. Andrew moest natuurlijk wel opletten, want hij moest gewoon zijn werk doen. Hij schoof de deur open en maakte een aantal foto’s. Hij gaf precies aan waar hij wilde vliegen. “Why don’t we orbit around this building and fly a little more to the left”, aldus Andrew tijdens het vliegen. Heerlijk om naar te luisteren terwijl je lekker naast de piloot zit en uit het raam kijkt. Al had ik het ook wel leuk gevonden om half uit de deur te hangen om de beste foto’s te maken, maar al met al een super ervaring!

Vrijdag 17 februari ’17

Vrijdag was weer een ‘normale’ stage dag. Op het kantoortje bezig gweest met foto’s bewerken, videos editen en ik ben aan de gang gegaan met strobist en met de flitsers geoefend. Een leerzame dag, maar wel weer even wat anders dan donderdag. Ik ben nog met mijn eigen fotowerk aan de slag geweest en toen was de dag ook zo weer voorbij.

Zaterdag 18 februari 2017

Zaterdag een drukke dag. Lekker vroeg opstaan en douchen. Ontbijten met Richard, Maria en Victoria. Ook met twee Franse studenten die hier een paar dagen verblijven. Na het ontbijt heb ik mijn route doorgenomen en gecheckt en ben ik weggegaan. Eerste stop Portobello Market in Nottinghill. Ik ging met de bus omdat het weer heel goed was en ik lekker van het uitzicht kon gaan genieten, maar een nadeel van de bus in de stad. Hij stopt om de twee minuten. Maar goed ik heb geen haast, lekker zitten en naar buiten kijken. Bovenin de bus vooraan bij het raam. Ah daar zijn we dan een aantal keren overgestapt en verkeerd gelopen, maar ik heb het gehaald Portobello Market. Maria zei tegen mij dat het een grote markt was, maar hoe groot kan een markt zijn? Heel, heel en heel groot dus! Ik heb uren moeten lopen voordat ik door de hele markt heb gelopen, maar als je rustig wil gaan kijken en de hele markt wil doorlopen dan mag je gerust een hele dag of twee ervoor uittrekken. Ik ben dus redelijk snel door de markt gegaan en zag van alles: marktlui die hun eten proberen te verkopen, kom dat zien! Kom dat zien!, straatmuzikanten die echt heel goed waren met liedje van de Beatles, Eagles en liedjes van nu in een oud jasje. Kortom genieten! Daarna ben ik naar Little Venice gelopen bij Paddington Station. Little Venice is echte little. Haha, die zag ik niet aankomen. Wel heel mooi en leuk, maar je bent er zo doorheen. Dus op weg naar het volgende op mijn lijstje: Tate Modern. Het is inmiddels al 15:00 uur en ik wil nog zo veel doen. Het weer is echt perfect, het zonnetje straalt en het voelt als een lente dag. Snel met de metro naar de Tower Bridge want hier moet Tate Modern ergens in de buurt zijn. Ik heb geen internet, maar ik had alles vanochtend opgezocht. De zon daalt snel en ook de tijd is niet bij te benen. Inmiddels 16:30 uur en ik ben rond de Tower Bridge en de Tower of Londen gelopen. Ik kan het museum niet vinden. Ik geef het maar op want volgensmij sluiten de musea in het weekend extra vroeg. Het is het niet meer waard om zo laat aan te komen kakken. Dus ik besloot om nog even rond te lopen met de zonsondergang op de London Bridge en daarna de bus terug te nemen naar huis.

zondag 19 februari 17

Vandaag heb ik even rustig aan gedaan. Op mijn gemakje ontbeten en daarna ben ik met Richard en Maria meegegaan naar Trent Park. Een groot park met een rijke geschiedenis. Ik heb een aantal foto’s gemaakt en om 15:00 uur zijn we naar huis gegaan en hebben we geluncht. Ik ben naar de lunch naar Wood Green geweest en daarna naar Muswell Hill Broadway. Toen was de dag en de week alweer voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Welkom op mijn profiel. Hier vind je al mijn reisverslagen en foto's.

Actief sinds 05 Jan. 2017
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7158

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 11 Maart 2017

Stage in London

Landen bezocht: